Ik heb met Anne gewerkt bij het Customer Insights Center van de Rijksuniversiteit Groningen (RUGCIC). Wij doen erg veel verschillende dingen, waardoor het soms lastig is helder en beknopt te vertellen wat we precies doen. Anne is er echter in geslaagd om dit super op papier te zetten, waardoor we nu een kort maar krachtige propositie en sales pitch hebben die precies de lading dekt. Anne is helder en snel in de communicatie, heeft verstand van zaken en denkt verder met je mee dan de gemiddelde tekstschrijver. Ze kijkt naar het grotere plaatje: van je visie en missie, tot je doelgroep en doelstellingen. Ik zou iedereen aanraden om met haar te werken.
Menselijk, maar met een heldere boodschap
Elke sector heeft zijn eigen uitdagingen en nuances. Wij zorgen ervoor dat complexe informatie helder en toegankelijk wordt, afgestemd op de doelgroep – of dat nu B2B, B2C of interne communicatie betreft. Een tekst moet niet alleen kloppen, maar ook overtuigen, activeren of soms zelfs verrassen. Want er is vaak meer mogelijk dan je denkt.
Onze focus ligt op communicatie met betekenis. We werken in sectoren die gaan over mensen en de maatschappij: zorg, onderwijs, innovatie en duurzame ontwikkeling. Wij brengen complexe verhalen tot leven en verbinden mensen met de informatie die ertoe doet.
De rode draad
✔ Complexe materie toegankelijk maken: van technische innovaties tot beleidsstukken: we vertalen ingewikkelde onderwerpen naar heldere en overtuigende teksten.
✔ Politieke sensitiviteit: we begrijpen hoe communicatie binnen overheden, publieke organisaties en bedrijven met politieke belangen werkt.
✔ Stakeholdercommunicatie: of het nu gaat om bewoners, beleidsmakers of investeerders, we stemmen de boodschap af op de juiste doelgroep.
✔ Verbindend schrijven: onze teksten brengen niet alleen informatie over, maar bouwen ook bruggen tussen verschillende partijen.
✔ Oog voor detail én strategie: teksten moeten niet alleen kloppen, maar ook passen binnen een bredere communicatiestrategie.

Sans Plus heeft Noorderpoort geholpen met het schrijven van het jaarverslag. In een tijd van Corona, waarbij er geen fysiek overleg kon plaatsvinden, is het opstellen van een jaarverslag voor een organisatie die je niet kent een lastige opgave. Zeker geldt dit voor een grote onderwijsorganisatie die verspreid in Groningen is gehuisvest. Anne heeft haar opdracht vol energie en enthousiasme opgepakt door de contacten te leggen, gesprekken aan te gaan en zich in te leven in de organisatie. Hierdoor kon ze creatief inspelen op de wensen van de opdrachtgever, met verrassende ideeën tot gevolg. Ze werkt graag planmatig en kan tegelijkertijd flexibel inspelen op de omstandigheden. Ze is prettig in de omgang en zoekt de samenwerking op. Ze schrijft kwalitatief goede teksten door positief kritisch te kijken naar wat de organisatie wil. Samen met Stefan heeft ze Noorderpoort verder geholpen met een modern en goed leesbaar jaarverslag.


Soorten communicatie
- Strategische en beleidsmatige teksten: van visiedocumenten tot beleidsstukken en stakeholdercommunicatie.
- Wervende en informatieve landingspagina’s: gericht op opleidingen, projecten en diensten met een sterke call-to-action.
- Redactie en herschrijven: verbetering van bestaande teksten voor helderheid, consistentie en effectiviteit.
- Interviews en storytelling: verhalen die mensen interesseren en complexe materie begrijpelijk maken.
- Duurzaamheids- en innovatiecommunicatie: teksten die innovaties uitleggen.
- Projectcommunicatie: een project in het zonnetje.
- Interne (intranet)teksten: duidelijke en toegankelijke communicatie voor medewerkers.